همه چیز در مورد ارز نیما و ارز سنا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ارز نیما یا ارز نیمایی، سامانه یکپارچه معاملات ارزی است که توسط بانک مرکزی و جهت تسهیل تامین ارز برای متقاضیان راه اندازی شده است. سامانه نیما یک محیط الکترونیک را برای خریداران و فروشندگان فراهم آورده است که به وسیله آن به راحتی عملیات ارزی خود را به انجام برسانند. مطابق قانون، سامانه نیما ...

v2 782bd97fdd507d75e0e16c98f7976ada 720w
< 1 دقیقه
0 دیدگاه
مدیر سایت
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ارز نیما یا ارز نیمایی، سامانه یکپارچه معاملات ارزی است که توسط بانک مرکزی و جهت تسهیل تامین ارز برای متقاضیان راه اندازی شده است. سامانه نیما یک محیط الکترونیک را برای خریداران و فروشندگان فراهم آورده است که به وسیله آن به راحتی عملیات ارزی خود را به انجام برسانند.

مطابق قانون، سامانه نیما مختص صرافی های مجاز بانک مرکزی است و بازرگانان نمی توانند در این سامانه ثبت نام کنند. بازرگانان فقط می توانند از طریق سامانه جامع تجارت در بستری به نام نیما، با صرافی های مجاز بانک مرکزی در تعامل باشند.

سامانه نظارت ارزی که به اختصار به نام سنا شناخته می شود، در حقیقت سامانه اعلام میانگین قیمت ارزهای رایج بین الملل نظیر دلار و یورو است. این سامانه که توسط بانک مرکزی راه اندازی شده است، میانگین قیمت ارز صرافی ها را نشان می دهد.

به طور معمول قیمت ارز موجود در این سامانه پایین تر از قیمت ارز در بازار آزاد است. شما می توانید با مراجعه به سایت www.sanarate.ir از آخرین تغییرات قیمت ارز سنا که به نام ارز صرافی نیز شناخته می شود، مطلع شوید.

به طور کلی ارز نیما وسنا برای کنترل بازار و کمک به واردکنندگان و بازرگانان راه اندازی شده است. ارز سنا توسط صرافی ها به متقاضیان تعلق می گیرد.

هردو سامانه نیما وسنا کارکرد یکسانی دارند.تفاوت این دو سامانه درگستره و محدوده فعالیت آن ها است. سامانه سنا خرید وفروش ارز در صرافی های قانونی کشور را فراهم می کند و سامانه نیما بازار ارز در خارج از کشور را مدیریت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *