لوازم جانبی کامپیوتر

زمان مطالعه: 3 دقیقه واردات قطعات کامپیوتر با توجه به نفوذ گسترده تکنولوژی در زندگی امروزی و همچنین کاربرد های روز افزون رایانه و ادوات رایانه ای، واردات قطعات کامپیوتر نیز روز به روز در حال افزایش می باشد. به دلیل این که میزان تولید و عرضه قطعات کامپیوتری در کشور کمتر از نیاز بازار می باشد، لازم است ...

varedat ghatat computer
3 دقیقه
0 دیدگاه
مدیر سایت
زمان مطالعه: 3 دقیقه

واردات قطعات کامپیوتر

با توجه به نفوذ گسترده تکنولوژی در زندگی امروزی و همچنین کاربرد های روز افزون رایانه و ادوات رایانه ای، واردات قطعات کامپیوتر نیز روز به روز در حال افزایش می باشد. به دلیل این که میزان تولید و عرضه قطعات کامپیوتری در کشور کمتر از نیاز بازار می باشد، لازم است قطعات مورد نیاز از کشورهای دیگر وارد بازار کشور شوند. بنابراین تأسیس و یا همکاری با یک شرکت وارد کننده قطعات کامپیوتری می تواند تجارت پرسودی را برای شما رقم بزند.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ورود به کار تجارت نیاز است که دانش کافی، اطلاعات و مدارک لازم را در این زمینه کسب نمایید.

در این مطلب قصد داریم شرایط و نحوه واردات قطعات کامپیوتر را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی واردات قطعات کامپیوتر به دو صورت قانونی و غیر قانونی انجام می شود.

البته در مورد واردات غیر قانونی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که قاچاق کالا باعث چند برابر شدن نرخ ریسک شده و امکان از دست دادن سرمایه بسیار زیاد است. ضرر از دست دادن سرمایه + جریمه قاچاق کالا در کشور (که حدود سه برابر ارزش کالا می باشد). بنابراین واردات قانونی کالا راهی امن و پر بازده در این تجارت می باشد.

فعالان بازار قطعات کامپیوتر معتقدند که انحصاری در واردات قطعات کامپیوتر وجود ندارد منتها تعرفه گمرکی برخی از قطعات مانند کیس که در داخل تولید می‌شود بسیار بالاست.

مسئله مهم دیگر تحریم و نبود نمایندگی برندهای مختلف در کشور می باشد؛ با وجود برخی شرکت‌ها که برندهای خاصی را وارد کرده و آن را ضمانت می‌کنند؛ اما مسئله جایی بغرنج می‌شود که برخی از وارد کنندگان قطعات همان برند را با مخدوش کردن برچسب‌ها وارد می‌کنند و چنین وضعیتی منجر به آشفتگی در بازار می‌شود.

شرایط و نحوه واردات قطعات کامپیوتر

در حال حاضر واردات لوازم جانبی کامپیوتر مستلزم طی نمودن مراحل قانونی است. در صورتی که تمایل دارید قطعات در مدت زمان کوتاه تری به مقصد برسند، حمل و نقل هوایی بهترین انتخاب به شمار می رود.

زیرا در این شیوه کالا طی مدت زمان کوتاهی، مانند بازه زمانی کمتر از ده روز به دست خریدار می­‌رسد. جدا از حمل و نقل هوایی، حمل دریایی و زمینی نیز امکان پذیر می باشد.

همان طور که عنوان شد برای تجارت در این زمینه همانند هر تجارت دیگری لازم است قوانین و شرایط خاصی رعایت شود.

  1. داشتن شرایط کلی جهت واردات مانند ثبت شرکت، کارت بازرگانی و…
  2. اخذ کد ساتا
  3. داشتن سرمایه لازم
  4. آشنایی با قوانین و مقررات

مابقی مراحل واردات مانند بقیه کالاهای دیگر می باشد.

چه نوع قطعاتی در لیست قطعات وارداتی کامپیوتر قرار می گیرند؟

واردات قطعات کامپیوتر محدودیت خاصی ندارد. قطعات وارداتی می تواند شامل قطعات داخلی یا خارجی کامپیوتر باشند. باید توجه داشته باشیم که در بازار تقاضا برای خرید قطعات اصلی یا جانبی به یک اندازه وجود دارد. انواع قطعات اصلی کامپیوتر برای واردات:

  • هارد دیسک اینترنال
  • کارت گرافیک
  • حافظه اس اس دی
  • پاور
  • پردازنده
  • رم کامپیوتر
  • کیس

از واردات قطعات جانبی کامپیوتر نیز می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کارت صدا
  • کیبورد
  • موس
  • قلم نوری
  • مانیتور
  • فن خنک کننده
  • هدست

علاوه بر موارد ذکر شده، واردات قطعات استوک کامپیوتر نیز به دلیل قیمت مناسبی که دارند، با استقبال بسیار خوبی در بازار ایران رو به رو می باشد.

هزینه واردات قطعات کامپیوتری:

همانند سایر کالاها هزینه تمام شده واردات قطعات کامپیوتری نیز شامل خرید کالا، حمل، بیمه، بازرسی، انبارداری، ترخیص، حقوق ورودی می باشد. کد تعرفه واردات قطعات کامپیوتری در فصل هشتاد و چهار کتاب مقررات صادرات و واردات به تفکیک قید گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *